Özel Ders

Özel Ders

Bir konuyu anlatan öğretmenin, öğrencilerin o konuyu ne derecede anlayıp anlamadığını ölçmesi gerekmektedir. Sınıf ortamında maalesef bu durum mümkün değildir. İçerikleri uzun işlemler ve izahlar isteyen derslerde grup derslikler de bu konuda fazla kalabalık kalmaktadır. Bu sebeple geometri ve matematik özel ders haricinde sağlıklı bir şekilde işlenemez.

Başlangıç

Derse başlamadan önce öğretmen öğrencisinin ders motivasyonunu kontrol etmelidir. Motivasyonu düşük öğrenciyi derse hazırlamak için onu yönlendirmelidir. Bu yönlendirmeler oturuşunu değiştirmesini veya yüzünü yıkamasını istemesi gibi basit şeyler de olabilir.

Anlatma

Konu anlatmada öğrenciye göre olmanın formülü ise şudur: kimi öğrenciler anlatılan ile ilgili örneği önceden görüp konuyu dinlerken örneğe hakim olmak ve zihinlerinin içerisinde konu ile örnek arasında muhakeme yapma ihtiyacı hisseder. Kimi öğrencide ise örneği bilmek kafa karışıklığına yol açar ve anlatılan konu basit bile olsa kendi zihninde bunu örnekle bulamaç haline getirip karmaşıklaştırır.

Bu örneklerin dışında konuyu derinine inerek anlayan, her şeyin kanıtını isteyen öğrenci tipi ve konuyu tam anlayana kadar derinleştirmeme eğiliminde olan öğrenci tipi karşı karşıyadır.

Öğretmenin öğrencisini iyi analiz etmesi ve ona uygun anlatım tekniğini ders sırasında uygulaması gerekmektedir.

Örnek Gösterme

Anlatılan konu her ne kadar iyi anlaşılmışsa da örnek gösterilmeden asla pekişmez. Bir bilginin beyinde kalması isteniyorsa onu beyindeki bir askıya asmak gerekir. Bu askı öğrencinin zaten bildiği bir bilgidir. Yeni öğrenilen bilgi eski bilgi ile bağdaştırılarak yeni bilgi askıya asılmış olur. Daha sonra hatırlanmak istendiğinde aşina bilgi sayesinde kolayca hatıra gelir.

Örnek Çözdürme

Bu aşamada amaç hatırda kalmasını sağlamanın yanında anlatılanın iyi anlaşılıp anlaşılmadığını ölçmektir. Öğrenci örnek çözerken konunun hangi aşamasında takıldığını hangi aşamalarını iyi kavradığını belli eder. Bu bir lastiğin neresinden hava kaçırdığını ölçmek için onu suya daldırmak gibidir.

Örnek çözmek bilgiyi uygulamanın bir yoludur. Öğrenilen bilgi henüz tazeyken uygulamaya geçirildiğinde akılda kalma oranı artar. Özel ders farkını bu aşamada ortaya koymaktadır. Bir sınıfta 10 öğrenciye her soru tipini çözdürüp aynı zamanda hepsini izleyemezsiniz.

Test Etme

Test etme aşamasında konunun bütüne ait örnekler önce sırası ile çözdürülür. Daha sonra yapılamayan sorular yeniden anlatılır. Bu aşama öğrencinin yalnız başına soru çözdüğü aşamadır. Örnek çözdürme aşamasından farklı olarak tek başına soru çözen öğrenci daha fazla hataya düşmektedir. Öğretmen bu aşamada çözemediği soruları anlatırken soruyu çözmüş olmamaya dikkat etmelidir. Anlatılan sadece soru çözüm yöntemi olup öğrenci, öğretmen derslikten çıktıktan sonra soruyu yöntemi uygulayarak yeniden çözmeyi denemelidir.

Yeniden Test Etme

Test aşamadı sürekli bir aşamadır. Asla sonuçlanmaz. İlk testlerde eksikleri tespit edilirken, sonrasında yapılan testlerde hem bir tekrar amacı hem de dersin ne kadar hatırlandığının tespiti yapılmalıdır.

Bir ders asla konunun anlatıldığı 45 dakikadan ibaret değildir. Öğrenciyi bilgiyi beyne işleme sürecinde tek başına bırakmamak gerekir.

İşleyen Zihinler Ekibi

Deneme dersine katılmak için lütfen bağlantıya tıklayınız.

Ayrıca inceleyiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hemen Ara
Konum